22 maja 2013

Tłumienie aktu

Kilka koncertów na Juwenaliach, kilka razy wspinaczka na ściance czy inne ćwiczenia fizyczne. Anatomia zakończona, jeszcze tylko egzamin. Zaraz Medykalia i koncerty pod akademikiem. Nawet rękę ostatnio miałem w gipsie. I właśnie przypomniałem sobie o blogu. Dzisiaj będzie studiowo, dla odmiany. ;)

Temat na prezentację z fizjo wybrałem bardzo życiowy - "Czynność jelita grubego". Ileż ciekawych rzeczy o tym piszą. Treść Konturka odpowiedziała mi na kilka pytań, które siedziały w moim umyśle od dzieciństwa.

A mowa o defekacji, oddawaniu stolca, załatwianiu się, siedzenia na tronie i tak dalej. Teraz wiem co się dzieje podczas "tłumienia aktu oddawania kału" bądź też, że głęboki wdech i skurcz tłoczni brzusznej przy zamkniętej głośni jest receptą na łatwiejszą defekację. Biedni Ci, którzy mają problemy z zamykaniem szpary głośni. Ponadto na kilku innych prezentacjach poruszona została także bristolska skala uformowania stolca, którą chyba już każdy widział. ;)

5 komentarzy:

  1. Ciekawy temat sobie wybrałeś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu chciałem wybrać taki, który nie będzie wymagał zbyt dużo roboty. Jednak okazał się ciekawy i trochę bardziej się nim zainteresowałem zamiast tylko przepisać książkę i odczytać te słowa na prezentacji ;)

      Usuń
  2. haha. Będziesz referował na temat bristolskiej skali uformowania stolca? :D
    Jeśli tak to zapewne bardzo szczegółowo i obrazowo.. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie było moim zadaniem, koleżanki te swoją prezentacją o to zadbały ;) i przy okazji nawet pani asystentka się wtrąciła i dodała od siebie kilka słów ;)

      Usuń
  3. W Konturku jest też chyba wspomniane coś w stylu, że odruch defekacyjny i ruch masowy jelita okrężnicy wzmagany jest przez jedzenie :P

    Rozdział o przewodzie pokarmowym był z jednej strony mega, bo wyjaśniał kilka nurtujących rzeczy, ale jego objętość i błędy merytoryczne odtrącały od czytania :P Dzięki niemu dowiedziałam się, że skrobia jest trawiona przez proteazy żołądka ^^, a substancje odżywcze wchłaniane są do ERYTROCYTA jelita cienkiego :-) Niby można się domyśleć, że to błędy w druku, ale czytając to o 23-24 głowa nie wyłapuje takich detali :P

    OdpowiedzUsuń