11 sierpnia 2014

Śpij, nie p.

Okolice godziny 17, po obiedzie, i łapie zmęczenia pierwsza fala. Druga przychodzi zwykle podczas lektury rozrywkowej mało, bądź w okolicach godziny "do-łóżkowej". Obie wrzodem studenta pragnącego pojąć wersy czytane.

Z pierwszą zwykłem radzić sobie drzemką poobiednią. Kilka tygodni tym trybem, a organizm sam wiedzieć będzie co i jak. Zaśniesz, a obudzisz się jak w nowy dzień.

I tak do samego wieczora końca, gdy nadchodzi z kolei ciężar powiek przedsenny. Nie ma przebacz. Wiadomym, że pożytku z siedzenia nie będzie, aż do najbliższego ranka. Więc nie próbuję walczyć kawą, guaraną czy energii puszkami. Kładę się spać. I dobranoc.

18 komentarzy:

  1. Ty nie lekarzem a poetą powinienes zostać Emes! Udanych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah dzięki :) Pisałem to na wpół przytomny tuż przed zaśnięciem chcąc dotrzymać obietnic postów przynajmniej co tydzień :D

      Usuń
  2. Ile trwa Twoja drzemka w dzień?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsza drzemka powinna mieć około 20 minut. Jeśli śpimy dłużej niż 30min, mózg wchodzi w fazę snu głębokiego, z którego wybudzenie skutkuje kompletnym niewyspaniem.

      Usuń
  3. Jak długo zajmuje Ci zaśnięcie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maksymalnie kilka minut. Najczęściej praktycznie od razu, bo kładę się, gdy wiem, że jestem zmęczony.

      Usuń
  4. Cytat z innego posta. "Obejrzyj filmy, które pozostawią refleksje. Przeczytaj książki, które zmienią spojrzenie na świat." Podaj po kilka tytułów jak możesz. Takich naprawdę "wow".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...z doświadczenia, oczywiście.

      Usuń
    2. Filmy i książki, które albo pozostawiły mnie ze szczęką na podłodze, z mind-fuckiem w głowie, zmieniły jakąś część mojej osobowości lub też nauczyły mnie czegoś ważnego:

      Ciekawy przypadek Benjamina Buttona
      Doonie Darko
      Fight club
      Incepcja
      Jestem na tak
      K-Pax
      Matrix
      Mr. Nobody
      Ojciec chrzestny
      Siła spokoju
      Symetria

      4-godzinny tydzień pracy - T.Ferriss
      Alpha Human - M.Grzesiak
      Ego-rcyzmy - M.Grzesiak
      Filozofia Kaizen - R.Maurer
      Potęga podświadomości - J.Murphy
      Siła nawyku - C.Duhigg
      TyMyśl - M.Grzesiak

      Usuń
  5. Emes, pisze maturę w 2017. Myślisz, ze na UM-y mogą znów być wymagane biol-chem-fizy czy pozostaną na większości obowiązkowe tylko biol-chem?

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie, ja piszę maturę w 2015r., a czytałam, że na UM sąpotrzebne biol-chem-mat/biol-chem-fiz. Przeraża mnie to bo nie mam fizyki rozszerzonej,a z matmy ledwo zdałam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od uniwersytetu na który chcesz iść. W Lublinie wymagają biologii i chemii.

      Usuń
    2. Dzieki bardzo za odpowiedz, pozdrawiam ;)

      Usuń
  7. Emes, wiesz moze czy specjalizacja z kardiochirurgii jest trudna? Ciezko sie na nią dostać? Wieś cos na ten temat moze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Twój punkt widzenia, ale zachowaj go dla siebie.

      Usuń
    2. Dokładnie - nie wiem, ale na pewno jest jedną z trudniejszych. Kiedyś ktoś powiedział, że czas, kiedy kardiochirurg zna się w miarę na tym co robi jest wtedy, gdy powinien sam założyć sobie by-passy (czyt. jest już trochę stary).

      Usuń