24 sierpnia 2014

Internety

Jak niedawno pisałem, facebooka używam sporadycznie. Uruchomię raz czy dwa w ciągu dnia, żeby sprawdzić co nowego w najbliższym świecie. W czasie wakacji nie odwiedzę go i przez tydzień, co nie zrobi mi różnicy. Ba, nawet tego nie zauważę.

W czasie studiów natomiast najczęściej przyjmuje to formę sprawdzenia nowości na grupie lekarskiego i kilku innych. Rano i wieczorem, ewentualnie jeszcze w ciągu dnia, jeśli dzień jest bogaty w nowe wydarzenia i dyskusje. Warto użyć funkcji usuwania osób z NewsFeed - tych, którzy obchodzą nas mniej niż ci najbliżsi oraz wszystkich spamujących.

Wykop - średnio raz na tydzień, garść wiadomości i ciekawostek z Polski i ze świata. Często czytam jedynie tytuły wykopalisk. Dopiero gdy temat jest szczególnie interesujący zagłębiam się w niego lub odsyłam go do aplikacji Pocket do przeczytania czy obejrzenia później. Oczywiście na portalu można spędzić tak pięć minut jak i pięć godzin, jak to zwykle już bywa z większością dzisiejszych portali internetowych.

Twitter - sprawdzam od czasu do czasu, bo zdarzy mi się często natrafić tam na pomocne mi artykuły lub jakieś ciekawe rzeczy związane z Apple, iOS, jailbreakiem oraz Timem Ferrissem.

Reddit - kopalnia wiedzy i pożeracz czasu. Ostatnio zacząłem lepiej go kontrolować i już nie siedzę na nim non-stop. Sam reddit, dla tych co nie wiedzą, to ogromne forum podzielone na mniejsze zwane subredditami. Każdy subreddit obejmuje inny temat. A tematów tych tyle, że można się nieźle zdziwić. Sam teraz odwiedzam rzadziej bądź częściej przynajmniej 7 z nich. W zanadrzu czeka jeszcze ponad tuzin, zawierających rzeczy interesujące, ale takie, do których sięga się wtedy, gdy trzeba.

I to by było na tyle.

2 komentarze:

  1. Chyba skuszę się na tą opcję usuwania dalszych znajomych. Co jak co, ale pewne wtedy o wiele mniej czasu spędzałabym na fb, a znalazłabym czas na ukochaną chemię i biologię ;D
    Właśnie dzisiaj "odkryłam" twój blog i niesamowicie dużo się dowiedziałam. Przynajmniej kamień z serca, że student medycy wbrew legendom , znajduje czas wolny jeśli tylko chce :) Mam ogromną nadzieję, że za 2 lata ja też będę kuć anatomię i wszystko inne co spędza sen z powiek ;D
    Powodzenia w dalszym blogowaniu :)

    OdpowiedzUsuń